Harta site | Contact
Stretchingul te ajuta sa scapi de stres

Primele miscari in lumbago

25 februarie 2011 by Diana Cicirean

istock_000006932262small-baContractura puternica si dureroasa a muschilor paravertebrali lombari este principala cauza in lombago. Durerea de la nivelul spatelui ne aduce in imposibilitatea efectuarii miscarilor de aplecare a trunchiului.

Daca nu ne mai putem apleca sa ridicam un obiect de jos sau nu mai putem sa ne incheiem pantofii este indicat sa urmam un program de execitii care ne ajuta sa ne pastram mobilitatea.

Cum se manifesta lumbago?
• Coloana lombara poate fi dreapta sau curbata in lateral
• Miscarea trunchiului produce dureri violente
• Durerea poate iradia spre picioare
• Coloana vertebrala este imobila
• Ne deplasam cu multa dificultate
• Nu putem sta multa vreme in picioare, iar ridicarea sau asezarea in pat sunt deosebit de dureroase

Iata cateva execitii pe care puteti sa le efectuati acasa in perioada de lumbago acut, daca aveti acordul medicului.

Exercitiul 1
Culcat pe spate, cu bratele pe langa corp, se flexeaza si se extind genunchii alterativ, se executa foarte lent, fara a aparea durere.
Se repeta de 10 ori.

Exercitiul 2
Culcat pe spate, se trage cu mainile cate un genunchi la piept si se incearca atingerea lui cu fruntea.
Se repeta de 10 ori.

Exercitiul 3
Culcat pe spate cu bratele ridicate pe langa cap, genunchii flexati si talpile pe sol, se impinge zona lombara pe sol si se contracta puternic abdomenul cu ridicarea usoara a bazinului.
Se repeta de 10 ori.

Exercitiul 4
Sezand pe un scaun, genunchii departati, ne aplecam cu bratele inainte, pana atingem cu mainile solul de sub scaun. Se mentine pozitia 4-5 secunde si se revine.
Se repeta de 10 ori.

Dupa 1-2 saptamani, cand durerea este mult diminuata, se executa si urmatoarele exercitii.

Exercitiul 5
Culcat pe spate, cu genunchii flexati, talpile pe sol, se rotesc genunchii sprea stanga si spre dreapta pana se atinge solul. Se executa foarte lent.

Se repeta de 10 ori.

Exercitiul 6
Culcat pe spate, se pune calcaiul drept pe genunchiul stang, in aceasta pozitie genunchiul drept trebuie sa atinga solul. Se mentine pozitia si se repeta si pentru partea opusa.
Se repeta de 10 ori.

Exercitiul 7
Culcat pe spate, se ridica alternativ piciorul( membrul inferior) sus, cu genunchiul perfect intins.
Se repeta de 10 ori.

Exerctiul 8
Stand, se executa usor genuflexiuni cu mainile sprijinite pe spatarul scaunului. Spatele ramane perfect drept si calcaiele pe sol.
Se repeta de 10 ori.

Comentează

Made by Valentin Bora and Matei Blaj