Harta site | Contact
Stretchingul te ajuta sa scapi de stres

O respiratie usoara

17 aprilie 2010 by Diana Cicirean

relax1..2Senzatia de imposibilitate de a respira (dispneea), apare in principal in astmul bronsic, de obicei in timpul noptii.
Aparitia crizelor de astm pot aparea darorita: umezealii, particulelor de praf, emotiilor si efortului fizic, dar si la contactul cu diferite animale ( pisica, catel etc).
Dispneea este specifica pentru diagnosticul de astm, ea are o frecventa rara, prelungita , iar in criza de astm bronsic este caracterizata „respiratia suieratoare „.

Ce mod de viata putem urma?
• Regimul de viata trebuie sa fie ordonat si echilibrat, cu evitarea starilor de oboseala si a schimbarilor bruste de temperatura, precum si asigurarea aerului curat , atat in locuinta cat si la locul de munca.

• Alimentatia trebuie sa fie bogata in vitamine , fara condimente si conservanti.

• Este recomandata gimnastica medicala respiratorie si se vor folosi posturarile de drenaj si tusea dirijata , pentru eliminarea secretiilor si dezobstructie.

• Durata unei sedinte de gimnastica de la 5 – 10 minute , la 20 – 30 minute. Este important ca exercitiile sa se repete de cateva ori pe zi , in incaperi bine aierisite sau in spatii libere si nepoluate.

• Exercitiile de respiratie se executa lent , cu pauze intre respiratie si expiratie , in scopul de a ajunge la o frecventa respiratorie normala , obtinand astfel si ameliorarea ventilatiei pulmonare ( timpul de expirare a aerului trebuie sa fie de doua ori mai mare decat timpul de inspirare.

Cum ne ajuta gimnastica respiratorie?
• Tonificarea musculaturii respiratorii in mod special a diafragmei .
• Diminuarea frecventei respiratorii , concomitent cu cresterea amplitudinii respiratiei .
• Cresterea amplitudininlor miscarilor respiratorii.
• Cresterea capacitatilor de efort si ameliorarea senzatiei de apnee.
• Drenajul postural, seara inainte de culcare va usura somnul si odihna.

Ce trebuie sa stim despre gimnastica respiratorie?
Pozitionarea si drenajul efectuate seara ne va ajuta sa avem un somn linistit. Postura indicata este culcat pe spate, cu capul mai coborat decat picioarele si efectuam tapotament cu palmele facute caus in zona segmentului pulmonar. Tapotamentul se executa timp de mai multe minute pana cand pacientul simte nevoia sa tuseasca. In expir se utilizeaza si vibratia care va ajuta la deplasarea secretiilor spre exterior. Se va practica dimineata si seara pentru a usura respiratia pe timpul zilei si a elimina secretiile din timpul noptii. Drenajul trebuie efectuat inaintea exercitiilor.

Iata cateva exercitii pe care puteti sa le efectuati zilnic, daca aveti acordul medical.


Exercitiul 1
Culcat pe spate pe sol, mainile pe abdomen. Se inspira profund pe nas si se ridica abdomenul pe masura ce aerul patrunde la nivelul pulmonar. Expiram pe gura prin pronuntarea literei S si coborarea abdomenului.

Se repeta de 10-15 ori.

Exercitiul 2
Culcat pe spate pe sol, cu genunchii indoiti usor se inspira puternic pe nas. Se expira profund si in 2 timpi( se expira de 2 ori), odata cu ducerea bratului stang spre soldul drept si ridicarea capului si a umerilor de pe sol. Se revine si se executa si pentru partea opusa.

Se repeta de 10 ori pentru fiecare parte.

Exercitiul 3
Culcat pe spate pe sol, bratele pe langa corp, inspiram lent pe nas. Se expira in 2 timpi odata cu flexia ambilor genunchi la piept ( cu ajutorul bratelor).

Se repeta de 10 ori.

Exercitiul 4
Sezand pe genunchi, sezutul pe calcaie, inspiram pe nas puternic, ridicam bratele in sus cu aruire si ne ridicam sezutul de pe calcaie.
In expir( expir dublu), aplecam trunchiul inainte, cu ducerea bratelor inapoi sus.

Se repeta de 10 ori.

Exercitiul 5
Sezand pe scaun, ne aplecam trunchiului inainte , cu bratele incrucisate pe abdomen si expiram lent cu pronuntia literei S. Ridicam trunchiul , cu ducerea bratelor lateral, privirea inainte si inspiratie pe nas.

Se repeta de 10-15 ori ori.

Alte articole:

Alimentatie pentru o respiratie usoara

Comentează

Made by Valentin Bora and Matei Blaj