Harta site | Contact
Stretchingul te ajuta sa scapi de stres

O pozitie corecta la birou

17 februarie 2011 by Diana Cicirean

Modul in care suntem pozitionati pe scaun este foarte important, deoarece timpul petrecut astfel poate cauza dureri usoare la nivelul spatelui, iar aceste probleme se pot accentua, inclusiv la nivelul gatului.

Acest lucru se datoreaza faptului ca sezutul static pune o mare presiune asupra muschilor spatelui si a discurilor coloanei vertebrale, iar durerea poate radia si in zonele invecinate.

Scaunul ar trebui sa fie nici prea tare nici prea moale, sa fie comod sub solduri sau coapse si nu ar trebui sa fie prea inalt.

Cum putem evita durerile lombare?

  • Stati cat mai putin timp pe scaun si faceti pauze scurte pentru mobilizare.
  • Cand stati pe scaun folositi un suport pentru spate chiar in zona lombara.
  • Soldurile dumneavoastra si genunchii ar trebui sa se formeze un unghi drept (folositi un scaunel daca este necesar).
  • Folositi scaunele cu spatar si suport pentru brate. Sezutul pe o canapea sau scaun moale actioneaza asupra spatelui care nu va mai sta drept, iar curbura spatelui nu se mai pastreaza.
  • La birou, ajustati inaltimea scaunului astfel incat sa stati comod fara a fi “cocosati”.
  • Cand va ridicati din pozitia de sezut, deplasati-va inainte in fata scaunului.
  • Ridicati-va indreptandu-va mai intai picioarele si evitati sa va inclinati din talie.

Este important sa faceti pauze, sa va intindeti spatele si sa mergeti pe jos cateva minute in fiecare zi. O plimbare zilnica de 20 de minute va poate ajuta chiar mai mult, stimuland circulatia sangelui care faciliteaza trecerea substantelor nutritive importante pentru toate structurile coloanei vertebrale.

Un comentariu to “O pozitie corecta la birou”

  1. Diana Cicirean spune:

    Buna ziua,

    In general aceasta este activitatea in 80-90% din cazuri. Dar cu toate aceastea exista posibilitatea de a restabili o postura adecvata.

    Pentru a evita anumite dezechilibre de postrurare si musculare care in timp pot genera tulburari de postura( scolioza, cifoza, lombosciatica, tulburari de canal carpian- datorita pozitiei inadecvate a manii la nivelul tastaturii) este foarte indicat sa avem un program organizat care sa cuprinda si exercitii fizice.

    Este foarte indicat sa avem o pozitie adecvata, tocmai de aceea va recomand sa cititi:

    http://www.harmonycenter.ro/index.php/o-pozitie-corecta-la-birou/
    http://www.harmonycenter.ro/index.php/3-pasi-pentru-relaxare-dupa-o-zi-la-birou/
    http://www.harmonycenter.ro/index.php/evita-incordarea-in-3-pasi/
    http://www.harmonycenter.ro/index.php/nu-mai-sta-cu-nasul-in-calculator/

    In cadrul acestor articole puteti regasi cateva indicatii pentru pozitionarea corecta la birou si cateva exercitii usoare de mobilizare la birou sau acasa, dupa o zi solicitanta.

    Multa sanatate,

    By Diana Cicirean

Comentează

Made by Valentin Bora and Matei Blaj