Harta site | Contact
Stretchingul te ajuta sa scapi de stres

Cum evitam durerea in hernia lombara?

04 martie 2011 by Diana Cicirean

Hernia lombara se caracterizeaza prin durere de spate localizata in regiunea lombara sau lombosacrata (clasica durere de sale).

Durerea din regiunea lombara mai poate iradia spre fesa sau poate cobori spre genunchi sau pana la picior. In aceasta situatie se numeste lombosciatica si poate fi semnul unei hernii de disc.

In cazul producerii hernieri discului intervertebral, criza poate sa dureze pana la 6 saptamani perioada in care nu sunt recomandate miscarile bruste si se evita pozitia stand, sezand e scaun sau mersul pe jos. Pozitia indicata pentru o criza acuta este intins sau culcat pe un plan dur.

Sunt recomandate 2 tipuri de exercitii Mc Kenzie sau Williams, aceste programe de exercitii favorizeaza redresarea, posturare si tonifiere a zonei lombare.

Iata cateva exercitii usoare pe care puteti sa le efectuati acasa daca aveti acordul medical:

Exercitiul 1

Culcat pe spate pe sol, se aduc genunchii in flexie prin alunecare pe sol si se revine cu ei intinsi. In aclasi timp se indeparteaza bratele de langa corp si se ntind in lateral.
Se repeta de 10 ori.

Exercitiul 2
Culcat pe spate, cu genunchii indoiti la 90 de grade, se rotesc usor genunchii in lateral stanga-dreapta, ( daca apare durere se intrerupe exercitiul).
Se repeta de 10 ori.

Exercitiul 3
Culcat pe spate, cu genunchii indoiti, se ridica bazinul usornde pe sol si se mentine pozitia cateva secunde.
Se repeta de 10 ori.

Exercitiul 4
Pe genunchi, se apleaca trunchiul inainte, cu bratele intinse in fata, pana cand sezutul ajunge pe calcaie.
Se repeta de 10 ori

Exercitiul 5
Sezand pe o minge de fitness cu picioarele mult departatede, se balanseaza sezutul in lateral, inainte –inapoi si se executa rotatii.
Se repeta timp de 3-4 min.

Recomandari pentru activitatiile de zi cu zi

• Ridicarea greutatilor se face prin flexia genunchilor si a soldurilor, nu prin aplecarea trunchiului in fata.
• La birou se va sta pe un scaun al carui spatar ia contact cu spatele prin doua puncte, reprezentate de zona lombosacrata si de omoplati sau la nivelul umerilor iar picioarele vor fi ridicate de la sol si sprijinite pe un suport, genunchii fiind indoiti in unghi drept.
• Relaxarea coloanei vertebrale se poate face in pozitie culcata, pe o parte, de asemenea, pe burta dar cu o perna mare sub bazin sau pe spate, cu genunchii flectati.

Comentează

Made by Valentin Bora and Matei Blaj