Harta site | Contact
Stretchingul te ajuta sa scapi de stres

Aveti entorsa la glezna?

30 septembrie 2009 by Diana Cicirean

Elcross_Pull-On_Ankle_SuppoEntorsa gleznei este foarte frecventa si apare atunci cand ligamentele care fac legatura intre oasele piciorului si cele ale gambei sunt intinse sau rupte.

Cel mai frecvent entorsa de glezna, apare atunci cand glezna este rotata in exterior si talpa piciorului este adusa in interior.

Leziunile ligamentelor variaza de la simple intinderi sau rasuciri minore catre rasuciri severe ale ligamentelor.

De cele mai multe ori mersul este imposibil, deoarece glezna se poate deplasa in exterior si apare o durere puternica, desi durerea initiala poate sa scada imediat in intesitate.

Cum se manifesta entorsele?
• Apare o durere pe partea pe care s-a produs entorsa.
• Glezna incepe sa se umfle imediat si se poate invineti.
• Zona este de obicei sensibila la atingere.
• In entorsele mai severe apare incapacitatea mersului.
• Glezna este instabila.
• Daca o entorsa nu se vindeca in mod corespunzator, articulatia gleznei va deveni predispusa catre o noua leziune.

Ce facem daca avem entorsa de glezna?
• Ne protejam glezna cu o banda foarte stransa( dispozitive de suport ale gleznei sau un bandaj elastic), in primele 24-48 de ore.
• Repaus pana cand mersul nu mai este dureros.
• Comprese reci, cu gel sau gheata in primele 24-72 de ore. Se aplica pachete de gheta timp de 10-20 de minute la fiecare 1-2 ore.
• Daca entorsa este grava este nevoie de gips protectiv mai ales daca se doreste sustinerea greutatii in piciorul lezat.
• Mobilizarea piciorului, ridicarea gleznei timp de 2-3 ore pe zi.
• Cele mai multe entorse de glezna se vindeca cu un tratament corespunzator si exercitii de mobilizare.
• De obicei se face tratament chirurgical pentru ligamentele rupte, daca acestea sau doar unul dintre ele este rupt complet sau daca glezna ramane instabila.

Iata cateva exercitii pe care le puteti efectua acasa pentru refacerea mobilitatii, daca aveti acordul medical.

Exercitiul 1
Sezand pe sezut cu picioarele intinse, se deseneaza lent cu varfurile picioarelor cifrele de la 1 la 10.

Se repeta de 10 ori.

Exercitiul 2
Sezand pe sezut cu picioarele intinse, se pozitioneaza o banda eleastica dupa talpa piciorului si se intinde lent cu degetele picioarelor.

Se repeta de 10 ori.

Exercitiul 3
Sezand pe scaun cu picioarele pe sol, se ruleaza piciorul de pe calcai pe varfuri si invers.

Se repeta de 10 ori.

Exercitiul 4
Se efectueaza daca se poate sprijini pe picior si nu apare durere.
Stand cu fata la perete si sprijin in maini la nivelul umerilor, piciorul lezat in spatele celui sanatos, cu sprijin pe varf. Incet se va indoi genunchiul aflat in fata pana cand se simte intinderea musculaturii gambei.

Se repeta de 10 ori.

Exercitiul 5
Se efectueaza daca se poate sprijini pe picior si nu apare durere.
Stand cu sprijin pe piciorul afectat, bratele ridicate in lateral, se balanseaza inainte inapoi si in  lateral ruland talpa piciorului.

Se repeta de 10 ori.

Comentează

Made by Valentin Bora and Matei Blaj