Harta site | Contact
Stretchingul te ajuta sa scapi de stres

6 exercitii pentru articulatii

24 februarie 2011 by Diana Cicirean

Este important sa ai grija de articulatiile tale printr-un program simplu de exercitii zilnice.

Miscarile au drept efect cresterea flexibilitatii, mentinerea unei musculaturi tonice si prevenirea fracturilor.

Prin exercitii specifice se pune accentul pe intarirea musculaturii din jurul articulatiilor, dar si pe miscari de flexibilitate, care previn sau elimina rigiditatea articulara.

Iata cateva exercitii pentru refacerea mobilitatii articulare:

Exercitiul 1
Sezand pe scaun cu pumnii stransi, executam 10 rotatii de pumn inspre stanga si 10 inspre dreapta. Continuam cu rotiri de umeri inapoi si apoi cu miscari mai ample: rotatii ale bratelor inainte de 10 ori, inapoi de 10 ori.

Exercitiul 2
Sezand, cu talpile sspriginite pe covor si bratele la nivelul umerilor, executa 30 de ridicari lente in stand. Se sprijina bine spatele de spatarul scaunului si ridica alternativ laba piciorului pana la nivelul genunchiului, intinzand piciorul de 20 de ori, cu miscari lente.

Exercitiul 3
Stai picior peste picior si executa 30 de rotiri ale gleznei inspre stanga si 30 inspre dreapta. Schimba si executa acelasi exercitiu pe piciorul opus. Trage genunchii la piept, incercand sa te prinzi cu mainile de glezna. Se repeta de 10 ori.

Exercitiul 4
Stand cu picioarele departate la nivelul umerilor si executa 30 de rotiri cu varful piciorului stang, mentinand piciorul intins, apoi repeta cu piciorul drept.

Exercitiul 5
Executa 10 semigenuflexiuni, in timp ce duci bratele intinse pe langa urechi. Continua cu inca 10 semigenuflexiuni, mentinand spatele drept si talpa bine sprijinita pe covor, concomitent cu intinderea bratelor inainte la nivelul umerilor.

Exercitiul 6
Sarituri pe varfuri foarte usoare, mentinand bratele pe langa trunchi, genunchii usor indoiti si intreaga musculatura relaxata.

Comentează

Made by Valentin Bora and Matei Blaj