Harta site | Contact
Stretchingul te ajuta sa scapi de stres

10 exercitii pentru combaterea reumatismului

30 ianuarie 2010 by Diana Cicirean

PRinc_rm_photo_of_woman_witArticulatiile au o activitate inegala intre repaus si efort, iar desfasurarea activitatii aparatului locomotor in pozitii prelungite de suprasolicitare determina modificarea posturii normale a degenerarii extremitatilor osoase.

De exemplu pozitia de repaus pe scaun mentine genunchii flexati si prima senzatie la ridicarea de pe scaun este de amorteala si instabilitate in mers, care dispare apoi progresiv cu miscarea.

Aparitia oboselii musculare si articulare genereaza leziuni degenerative care duc cu timpul la constituirea artrozelor. Gimnastica specializta la sfarsitul zilei sau dupa eforturi prelungite asigura relaxarea musculara si faciliteaza mobilizarea articulatiei.

Iata cateva exercitii pe care puteti sa le efectuati zi de zi daca aveti acordul medical.

Exercitiul 1
Stand departat, inclinati lent capul pe umarul stang, pana atingeti umarul, apoi reveniti. Repetati si pentru partea dreapta.

Se repeta de 10 ori.

Exercitiul 2
Stand departat, cu mainile pe solduri, se roteste capul spre stanga si spre dreapta.

Se repeta de 10 ori.

Exercitiul 3
Stand departat, se intind mainile in lateral, la nivelul umerilor si se fac miscari circulare cu miinile.
Se repeta de 10 ori.

Exercitiul 4
Stand in fata unei mese( la 20-30 cm), se pun mainile pe masa si ne aplecam inainte in flotare.

Se repeta de 10 ori.

Exercitiul 5
Stand departat, fara a indoi genunchii, incercati sa atingeti virful piciorului drept si apoi al celui stang cu mainile de aceeasi parte.

Se repeta de 10 ori.

Exercitiul 6
Culcat pe spate, se flexeaza genunchii si se ridica mainiile deasupra capului. Se aduc mainile spre stanga, iar genunchii spre dreapta, dupa care repetati miscarea invers.

Se repeta de 10 ori.

Exercitiul 7
Sezand ghemuit, ne ridicam pe varfuri, sprijinindu-ne cu mainile de sol.

Se repeta de 10 ori.

Exercitiul 8
Stand pe sol, ne asezam cu picioarele stranse sub noi, la inceput spre stanga, apoi spre dreapta.

Se repeta de 10 ori.

Exercitiul 9
Culcat inainte, se ridica trunchiul si incercam sa prindem picioarele cu mainile.

Se repeta de 6 ori.

Exercitiul 10
Stand, se executa genuflexiuni cu ridicare pe varfuri, bratele se ridica intinse deasupra capului.

Se repeta de 10 ori.

Alte articole:

Spune NU articulatiilor dureroase

Primele miscari in lumbago

Comentează

Made by Valentin Bora and Matei Blaj